Daar gaan we weer! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tessa Terlouw - WaarBenJij.nu Daar gaan we weer! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tessa Terlouw - WaarBenJij.nu

Daar gaan we weer!

Door: Tessa Terlouw

Blijf op de hoogte en volg Tessa

01 September 2013 | Australië, Melbourne

Dit keer niet echt op reis, maar ik pak toch de draad van mijn 'waarbenjij' maar weer eens op. Na ongeveer anderhalve week hier heb ik al heel veel lieve berichtjes gehad met de vraag hoe het gaat, die ik nog niet allemaal heb beantwoord, maar het is leuk om te merken dat iedereen op de hoogte wil blijven. Dus ik zal proberen weer regelmatig een update te doen via hier, en leuk dat jullie aan me denken!!

Het is vandaag 1 september en dat betekent dat de lente is aangebroken in Australië. Hoewel het nog winter was toen ik hier aankwam heb ik schijnbaar het mooie weer meegebracht en is het eigenlijk vrijwel altijd 'zonder-jas-naar-buiten-weer' geweest. Vanaf nu wordt het waarschijnlijk alleen maar mooier en dat geeft me mooi de gelegenheid om op mijn fiets de stad te verkennen.

Bij het fietsen door Melbourne zijn er een aantal zaken anders dan bij het fietsen door Nijmegen. Met stip op nummer 1: 'De Helm'. De helm is hier verplicht op de fiets en Luke heeft me dan ook voorzien van een kek gifgroen pothelmpje dat niet zou misstaan als valhelm voor een epilepsiepatient. Maar goed, iedereen heeft hem op en het niet dragen van 'een helm komt je op een flinke boete te staan. Zeg maar dag tegen je kapsel. En je waardigheid. Nu moet ik zeggen dat automobilisten hier net iets minder alert zijn op fietsers en daarbij, heel eerlijk: ze hebben best een beetje gelijk, met die helm, het is inderdaad veel veiliger.

Ook het fietsen aan de linkerkant van de weg is even wennen, waarbij het grootste probleem is dat je bij het oversteken steeds de verkeerde kant opkijkt. Tot nu toe geen ongelukken veroorzaakt. Gelukkig heb ik een helm op.

De eerste vier dagen na mijn aankomst had Luke vrij en heb ik ontzettend veel nieuwe gezichten gezien. We wonen in een huis met vijf anderen, allemaal uit Luke zijn vriendengroep en het is hier zoete inval. Altijd is er wel iemand thuis. Hoewel het soms wat druk is, is het ook prettig aangezien ik zolang ik nog geen werk heb veel in huis ben en Luke inmiddels weer aan het werk is. Ik heb inmiddels aardig wat sollicitaties de deur uitgedaan en hopelijk na het weekend komt er het één en ander op gang. Ik wacht vol spanning af!

Er valt uiteraard nog van alles te vertellen, maar niet alles in één keer. Tot nu toe heb ik het in ieder geval naar mijn zin en ben ik vooral ontzettend blij om Luke weer te zien. Snel weer een nieuwe update!

  • 01 September 2013 - 07:39

    Sonja Schwarz:

    Hai tes
    Een mooi reis verslag van je hoe lang heb je er nu over gedaan van uit nederland?
    Hier gaat veders alles goed.
    Ik zou zeggen weer tot gauw.
    Groeten van Sonja en de rest ook voor Luke

  • 01 September 2013 - 10:03

    Gerhard Terlouw:

    Hoi, Tessa. Fijn te lezen dat je goed aangekomen bent. Hopelijk zal je snel je draai vinden. Laat je exacte adres in Australië even weten! Dan kan ik een keer iets opsturen, bv een pot pindakaas of drop. Ik dacht dat Luke een baantje geregeld had voor je een in zwembad of zoiets? Enfin, hou de optie van import van overheerlijke Goudse rookworst maar in gedachten! Hartelijke groeten aan Luke c.q. iedereen!
    Gr.v.G.

  • 01 September 2013 - 10:28

    Suzan:

    Hee mop, leuk dat je dit blog weer opgepakt hebt!
    En fijn dat je het gezellig hebt en al goed bezig bent met die sollicitatiebrieven enzo. Ik had niet anders verwacht, maar toch!
    En ja, laat je adres ff weten!
    Dikke kus!

  • 01 September 2013 - 10:35

    Joke Harbers:

    Ha die Tessa, wat gaaf ik zie je in gedachten fietsen met je groene helmpje :-)
    Ik ben blij dat je het goed naar je zin hebt. ..
    Nu nog een leuke baan, maar dat komt vast ook nog wel. .
    Fijn weer even iets van je te horen, doe je Luke de groetjes?

    dikke "cyberhug"... Joke

  • 01 September 2013 - 11:19

    Edu En Janna:

    Heel veel plezier. We gaan weer smullen van je verhalen! Liefs

  • 01 September 2013 - 11:24

    Feija (en Ook Een Beetje Joep):

    Jaaa!!! Super fijn dat het bevalt en natuurlijk heel fijn dat je van een praktische kant kennismaakt met 'de doelgroep' ;-) ..

    Die baan komt wel goed!!! Misschien is het leuk om wat foto's te maken en te posten van je huis / leven / helm (al heb ik die stiekem al gezien, haha.. Ik dacht dat het een bierhelm was..) / etc.

    Dikke kus!

  • 01 September 2013 - 11:24

    Ella Terlouw:

    Hoi Tessa, leuk dat je je blog weer hebt opgepakt. Fijn je verslagje te lezen, het was een komisch verhaal. Ben wel blij dat een helm hier (nog) niet verplicht is, anders moet ik ook nog met zo1n gevalletje gaan fietsen. Denk dat het met dat links rijden voor jou wel zo safe is. Kijk uit naar je volgende verhaal. Veel succes met alle sollicitaties. Groet Luke van mij.
    Veel liefs, mamma

  • 01 September 2013 - 11:37

    Kim Van Oel:

    Hi Tess, klinkt super allemaal!! Lekker weer heel wat anders dan Midden Amerika. Geniet er lekker van. Dat werk komt wel! Veel liefs, Lin en Kim

  • 01 September 2013 - 13:21

    Ineke:

    Ha Tess, fijn wat van je te horen.
    Jij maakt je op voor de lente, wij voor de herfst. raar idee!
    Leuk weer dat je ons op de hoogte gaat houden via je blog.
    We kijken uit naar je ( sappige) verhalen.
    Groetjes aan Luke, jullie gaan er vast iets moois van maken.
    Liefs, Ineke

  • 01 September 2013 - 20:53

    Valerie:

    Leuk om weer een verslagje te lezen Tessa!!
    Fijn da jij 2 lentes en 2 zomers mag meemaken, beetje jaloers ;)
    Geniet!

  • 01 September 2013 - 23:20

    Niels:

    Raar hoor om weer in Nijmegen te wonen en dan te weten dat Tessa gewoon aan de andere kant zit. Heb ook weer zin in je verhalen. Veel liefs en groet aan Luke

  • 06 September 2013 - 21:30

    Loes Terlouw:

    Ha die Tess, leuk om weer even iets van je te horen.
    Zo te lezen gaat het goed met je, en heb je het naar je zin,
    met die baan komt het vast goed.
    Veel succes, liefs Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Down under

Living in Melbourne

Recente Reisverslagen:

16 Maart 2014

En toen was je kok.

27 December 2013

Druk druk druk

08 November 2013

Koffie

25 Oktober 2013

12 weken 13 ambachten

15 September 2013

Cheers, darl!
Tessa

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 596
Totaal aantal bezoekers 134540

Voorgaande reizen:

22 September 2013 - 13 Juni 2014

Down under

28 Februari 2010 - 11 Juni 2010

Mexico en Midden-Amerika

15 September 2005 - 28 April 2008

Ghana part 1 + 2 + Syria

12 Juni 2012 - 30 November -0001

Nicaragua and Central America

Landen bezocht: