Eén week, zoveel gedaan.. - Reisverslag uit Puebla, Mexico van Tessa Terlouw - WaarBenJij.nu Eén week, zoveel gedaan.. - Reisverslag uit Puebla, Mexico van Tessa Terlouw - WaarBenJij.nu

Eén week, zoveel gedaan..

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

08 Maart 2010 | Mexico, Puebla

Aan de ene kant gaat de tijd snel als je op reis bent, aan de andere kant voelt het of we hier al maanden zitten. In iets meer dan een week hebben we dan ook al zo veel gezien en gedaan.

Inmiddels zijn we in Puebla, een grote stad ten oosten van Mexico city. Een prachtige stad met veel koloniale gebouwen en alleen al in het centrum 70 kerken en kerkjes. Omdat het Katholieke geloof hier duidelijk overheerst, zijn deze kerken overdadig versierd met goud, bloemen, beschilderingen en ornamenten. Het doet soms pijn aan je ogen, maar het is prachtig om te zien. Verder staat er in de kerk op elke hoek een heilige, vaak uitgebeeld als levensgrote pop compleet met gewaad en pruik, met de ogen dramatisch opgeslagen naar de hemel. Betreft het Jesus die wordt afgebeeld, ligt hij vaak in een kist met weggedraaide ogen en een grote hoeveelheid bloed.

In Mexico City zijn we een aantal dagen gebleven. We hebben de er de geweldige tempels van teotihuacan bezocht, de stad van de goden. De piramide van de zon die hier staat is één van de grootste ter wereld. De foto´s laten helaas nog even op zich wachten. Jordy is het kabeltje van zijn camera vergeten en mijn kabeltje is op miraculeuze wijze nu al verdwenen. We moeten dus even een alternatief zien te regelen, dat proberen we zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen.

Adrian (onze gastheer) was zo vriendelijk om ons mee te nemen naar de luchadores, de worstelaars. Dit is minder eng dan het lijkt, het is namelijk één grote show, waarbij de ´goede´ tegen de ´slechte´ vechten met veel gespring, geschreeuw en af en toe een paar (niet echt) rake klappen. De leukigheid zit ´em in de glimmende strakke pakjes van de worstelaars, het drinken van veel bier en zo hard mogelijk juichen voor de partij van je voorkeur. Het is echt volksvermaak waarbij ook veel kinderen komen kijken. Voor zover ik kon verstaan wat de jonge mannen in het publiek allemaal riepen als de tegenpartij dreigde te winnen weet ik niet of ik het erg geschikt vermaak vond voor kinderen, maar ach..

Na Mexico city zijn we naar cuernavaca vertrokken. Een mooi stadje met een aantal leuke musea, maar niet genoeg om je meer dan twee dagen te vermaken. Toen we daar dan ook op onze laatste avond (dat dachten we tenminste) zaten te genieten van een biertje op het terras, raakten we aan de praat met een aantal Mexicanen van onze leeftijd; Carlos, zijn vriendin Sarah en zijn broer gerardo.
Ze lieten ons Michadela´s proeven, bier met limoen, zout en chilipeper. We hebben ons overigens laten vertellen dat ze hier vrijwel alles in hun bier gooien; vooral verschillende soorten chilipeper, maar ook tomatensap en zelfs garnalen.
Of dat zo´n succes is weet ik niet, maar met de Michadela´s werd het in ieder geval erg gezellig en voor we het wisten was het 2 uur ´s nachts, hadden we het grootste gedeelte van de avond in een mexicaanse karaokebar doorgebracht en hadden we een uitnodiging om een dagje aan het privézwembad van Carlos en Gerardo door te brengen. Hun opa, die waarschijnlijk nogal rijk is, had namelijk om zijn villa voor al zijn 8 kinderen een huis laten bouwen en daar konden zij als kleinkinderen van profiteren.
Dus we hebben onze kater heerlijk uitgezeten aan het zwembad, terwijl Carlos en Gerardo met hun Ipod en Blackberry´s aan het spelen waren.

Daarna toch maar door naar Puebla, alwaar we nu zijn.. Op naar nieuwe avonturen voor nieuwe verhalen!

• 09 Maart 2010 - 06:46

Pa:

Fijn te horen dat het goed gaat. Het kabeltje van de camera, geef ik wel even af als ik in de buurt kom. Ben niet echt jaloers op het heerlijke bier met garnalen o.i.d. ik hou het wel bij een goed glas wijn. Geniet lekker en we volgen jullie.
    Groet uit een nog steeds winters Westervoort

• 09 Maart 2010 - 07:21

Joep En Feija:

Ohhh geweldig, die worstelaars! Ik moet meteen denken aan Jack Black..

En welke liedjes heb je gezongen bij de Karaoke?

Kortom, het klinkt allemaal super!! Blijven genieten!
    xx

• 09 Maart 2010 - 07:58

Mamma:

Als ik het zo lees hebben jullie het enorm naar je zin. Leuk die onverwachte ontmoetingen. Alleen dat bier hè....... Houd het toch liever bij een glaasje sherry in de avond. Jammer van het kabeltje. Hoop dat het goed komt, want ik ben wel benieuwd naar foto`s. Wacht ongeduldig op een volgend verslag van jullie avonturen.
    Kus, mamma

• 09 Maart 2010 - 08:15

Anne:

heerlijk verhaal, veel plezier deze week en ik ben benieuwd wat er nog meer op de agenda staat. gisteren hebben we de 2e aflevering van greys gekeken tijdens de meidenavond, was ook leuk hoor! ;)

dikke zoen,
    anne

• 09 Maart 2010 - 09:19

Nora:

Wow, jullie zijn er goed ingedoken, zeg! Het klinkt allemaal super (vooral die nacho libre visioenen, haha).

Liefs!

• 09 Maart 2010 - 09:35

Loes Terlouw:

Hoi Tessa en Jordy,

Zo te lezen genieten jullie er volop van.
    Leuk om met de locale bevolking in aanraking te komen, en daarbij de mazzel hebben om uitgenodigd te worden voor een duik in het prive zwembad.

Liefs Loes

• 09 Maart 2010 - 11:10

Frits En Dieny:

Hoi Tez en Jordy,

Als dit de opmaat is naar meer avonturen, staat jullie nog een geweldige reis te wachten. Haal er alles uit wat je kan.....!

• 09 Maart 2010 - 19:41

Jan:

Moet ik kiezen tussen bier met garnalen, liggen aan een zwembad in de tropen of een goed gesprek over het onderwijs van toen en nu zoals op de avond voor jullie vertrek, dan natuurlijk dat zwembad, maar als goede tweede dan maar het onderwijs.
    Geniet van jullie reis, je zult hem nooit vergeten.
    Veel plezier en genoegen.

• 09 Maart 2010 - 22:58

Richard Verweij:

Dag samen,
    Klinkt goed allemaal. Geweldig dat jullie reis begonnen is! Veel plezier, geniet, en veel groeten!

• 10 Maart 2010 - 08:57

Sandra:

Helemaal top die verhalen!! En kijk zeker uit naar meer foto's...

• 10 Maart 2010 - 18:47

Mamma:

Hoi, super die foto`s. Toch gelukt dus. Helemaal top.

• 16 Maart 2010 - 20:45

Simone En Lanne:

Salut!
    Hmmm....Simone zit al weg te dromen van die heerlijke biertjes met chilipeper maar vooral de zon....na zelf een heerlijke wintersport gehad te hebben. Lanne geniet nog steeds van het korte haar en vooral van de vele complimenten daarover...Mevrouw: je lijkt een stuk ouder! Ik ben er echt blij mee!
    Fijne tijd...maar volgens ons zorgen jullie daar goed voor.
    Liefs Simone en Lanne

• 13 April 2010 - 17:51

Papi Alfonso:

Jordi en Tessa, me siento muy contento de verlos tan felices en las fotos y todo lo que escriben de su viaje. Disfruten de ese bello continente, el sol, clima, mar, gente y comida. Aqui en NL nada especial, trabajar y trabajar. A veces sol y un poquito de calor pero el gris y el frio nunca se van. Un gran saludo, Alfonso