Veilig aangekomen - Reisverslag uit Accra, Ghana van Tessa Terlouw - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen - Reisverslag uit Accra, Ghana van Tessa Terlouw - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

16 September 2005 | Ghana, Accra

Hallo!

Nou, daarben ik dan, ik zit veilig en wel in een internetcafe in Accra. De vlucht verliep goed, alleen een klein beetje vertraging. Bij het landen in Accra dacht ik dat we neer gingen storten, omdat er allemaal rare geluiden van het vliegtuig kwamen, maar volgens Maartje was dat allemaal normaal.

Ik was ontzettend blij dat Simon, de driver van broeder Jos, bij wie we verblijven, op het vliegveld op ons stond te wachten. Er zijn daar namelijk allemaal illegale drivers die ontzettend graag je bagage willen dragen en je willen wegbrengen, ook al wil je dat zelf niet zo ontzettend graag.

Het is van het vliegveld naar de broeders zo'n 15 km, dus we zaten nog best wel even in de auto. En jemig wat een cultuurschok. Ik voel me ontzettend blank. Het was donker toen we aankwamen, dus alles leek nog veel chaotischer dan het eigenlijk was. Overal langs de weg mensen die spullen verkopen. En vanochtend bleek dat ons balkon (jaja) uitkeek op een onwaarschijnlijk Afrikaans uitzicht. Een binnenplaats met rood zand, palmbomen, een wit stenen gebouwtje, kippen en kleine kinderen.

Vandaag gaan we naar het centrum (dat proberen we tenminste) met de trotro. Dat is een klein busje met veel mensen erin. We zullen we zien hoe het loopt! Binnenkort weer een nieuw berichtje.


Liefs
Tessa

  • 16 September 2005 - 11:11

    Chantal:

    Klinkt nu al helemaal geweldig! Ik zal mezelf op de hoogte houden door je leuke verhalen te lezen! Ga zo door!
    Groetjes!

  • 16 September 2005 - 12:04

    Sanne (A):

    Hey Tessa! Leuk dat je me op de lijst hebt gezet, ik zal je berichtjes met veeeel plezier lezen. Hakunamatata! (sorry ik weet niks beters)

  • 16 September 2005 - 12:17

    Nora:

    Wohooo! Je bent er en het klinkt me goed in de oren! Veel plezier met de daladala (zo heten die enge busjes in Tanzania...)
    Liefs

  • 16 September 2005 - 12:31

    Mamma:

    Hoi Tessa, heel blij te horen dat alles goed gegaan is en je veilig bent geland. Nu de boel maar verkennen. Groeten aan de anderen.
    Dikke kus.

  • 16 September 2005 - 12:32

    Geoffy G:

    Damnz, klinkt allemaal zo bekend in de oren! Echt super Tess! Geniet maar van de mooie natuur daar en blijf me op de hoogte houden van alles! Succes en veel plezier!

    One Love. Rasta.

    Geoffy G.

  • 16 September 2005 - 13:12

    Marijke:

    hee Tessa!! leuk om nu al te lezen, lijktme allemaal erg spannend enzo!! veel plezier de komende dagen!!! gelukkig hou je ons op de hoogte! leuk joh!!
    xx

  • 16 September 2005 - 15:00

    Wendy:

    Heeeey Tessie!!

    Wat fijn om te horen dat alles zo goed is gegaan (reis en met jou):P
    Het zal idd wel een cultuurschok voor je geweest zijn.... het is ook zo onwaarschijnlijk dat je daar zit (maar dat zal iedereen wel zeggen).
    Donderdag ochtend toen ik wakker werd, moes ik natuurlijk aan je denken... van, waar zou ze zitten, wat zou ze doen, hoe laat is ze er:P hahaha tis in ieder geval fijn om al zo snel iets van je te horen, wat ik trouwens niet verwacht had :P Ik zit nu weer thuis, nadat ik 9 dagen weer in Haarlem heb gezeten... het is wel fijn hoor, ben namelijk ook niet helemaal lkkr:s maarjah. vandaag heb ik het dus maar lkkr rustig aan gedaan, appeltaartje gebakken enzo:p en morgen weer werken.... maar geniet jij nog maar lkkr van alles wat je daar ziet en tegenkomt! en ik ben weer benieuwd naar je volgende weblog! veel liefs -xxx- Wendy

  • 16 September 2005 - 15:11

    Ineke:

    Ha Tess, ik kan me niet voorstellen dat je zo ver weg bent al probeer ik dat wel. Fijn dat de reis goed verlopen is. Ik ga zo naar je moeder want morgen gaan we naar een thermaalbad. Volgens oma een terminaal bad, ha ha. Liefs, Ineke

  • 16 September 2005 - 18:15

    Suzan:

    Woah, klinkt allemaal wel spannend en nieuw en leuk zeg!
    Nu nog in Wa zien te komen of niet?
    Ik kijk uit naar je volgende berichtje, ik vind het erg leuk je zo een beetje te volgen! :)

    Groetjes aan die andere twee mzungu's en heel veel liefs!

  • 17 September 2005 - 12:50

    Maarten:

    Tesje! :o dik cool enzo. Hoe ist eten? :)

  • 17 September 2005 - 12:51

    Maarten:

    Tesje! :o dik cool enzo. Hoe ist eten? :)

  • 17 September 2005 - 13:19

    Karlijn:

    Hey babe! Kan hier eindelijk iets neerzetten, aangezien de site het op wonderbaarlijke wijze niet op mijn computer doet.. Gelukkig ben je veilig aangekomen en iniedergeval niet neergestort! Dat zou toch jammer zijn.. Ahum, maar wat ik eigenlijk wil zeggen...Heeeeeeeeeeeeeel veel plezier!!!
    En een dikke kus, Karlijn

  • 17 September 2005 - 18:41

    Ome Rob:

    Daar sta je dan, vele kilometers onder de evenaar dat moet je toch een heel speciaal gevoel geven. T ís iets anders dan the great town of Ochten maar dat is tenslotte een wereldstad. Tes nogmaals heel veel plezier en zuig al die indrukken op en nooit meer loslaten he.

    Groetjes Rob

  • 18 September 2005 - 09:45

    Reinier:

    heuj, 'k kwam ook maar ff langs zetten :)

    weinig te vertellen, net wakker enzo :P

    veel plezier daar!

  • 18 September 2005 - 13:58

    Kim:

    Klinkt allemaal erg spannend. Niet vergeten om t allemaal op te schrijven. Is erg leuk om dat na zoveel jaar weer terug te lezen. Heb ik laatst ook gedaan met m'n stagebelevenissen uit Frankrijk.

  • 18 September 2005 - 18:39

    Qvinny:

    Hey Tes, mooi dat de reis goed is gegaan. 'k Liep vandaag door Ouwehand en k liep al te hopen dat het allemaal goed ging. Maar 't klinkt wel goed zo! Hopelijk heb je regelmatig kans om iets op de site te zetten, is wel leuk om je een beetje te volgen :-)
    Veel plezier!
    -x- Q

  • 18 September 2005 - 19:39

    Loes Van Oel:

    Leuk zeg om zo mee te genieten van je belevenissen. Je zal ontzettend veel indruikken opdoen, geniet ervan.

    groetjes Tante Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Ghana part 1 + 2 + Syria

Mijn anderhalfjaar in Wa, Ghana en mijn bezoek aan Nora in Syrie.

Recente Reisverslagen:

28 April 2008

terug

14 April 2008

Jordanie

04 April 2008

Koud!

24 Maart 2008

Bye bye Wa

11 Maart 2008

Burkina vs Ghana
Tessa

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 134708

Voorgaande reizen:

22 September 2013 - 13 Juni 2014

Down under

28 Februari 2010 - 11 Juni 2010

Mexico en Midden-Amerika

15 September 2005 - 28 April 2008

Ghana part 1 + 2 + Syria

12 Juni 2012 - 30 November -0001

Nicaragua and Central America

Landen bezocht: