op naar Wa - Reisverslag uit Accra, Ghana van Tessa Terlouw - WaarBenJij.nu op naar Wa - Reisverslag uit Accra, Ghana van Tessa Terlouw - WaarBenJij.nu

op naar Wa

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

23 September 2005 | Ghana, Accra

Zo, nog even snel een berichtje voor we naar Wa vertrekken.
Dinsdag is Maartje heel erg ziek geworden. Dat ging heel snel. Misselijk en heel erg schokkerig, ze was ook niet echt meer bij. We hebben haar toen naar de health clinic gebracht. Hier werd ze aan het infuus gelegd en ging het gelukkig snel weer beter. Een paar uurtjes later kon ze al weer lopend naar huis.
Nu is ze nog steeds erg moe, maar gelukkig kan ze wel gewoon de busreis van zaterdag maken.

De health clinic is ook een verhaal apart. Je infuuszakje wordt aan een spijker opgehangen die in een houten paaltje zit. Op de bedden liggen dunne matrasjes met hoeslakens waarop allemaal mytische helden zijn afgebeeld (op het bed naast ons waren het geloof ik disney figuurtjes). En alles gaat er, zoals overal hier, op een slakkengangetje. Toen Maartje en ik nog even terug gingen voor controle moesten we eerst de zuster achter haar bureau wakker maken om te zeggen dat we er waren. Dan mag je op de veranda gaan zitten, die is ingericht als wachtkamer. Ondertussen wordt onder het afdakje een paar meter verder een soort babyspreekuur gehouden. Die baby's worden gewogen door ze in een zak te hangen, die weer aan de haak van de weegschaal hangt.

Niels en ik zijn nog een keertje naar het strand gegaan maar hebben verder ook niet zo veel uitgevoerd. Vandaag hebben we nog even onze kleren gewassen. Met de hand :S Ik verlang nu al naar het moment dat ik weer gewoon mijn was in de machine kan doen. Deurtje dicht, knopje aan, klaar. Ik vrees dat we nog wel meer luxe in moeten leveren als we eenmaal in het noorden zijn.

Dit was het voor nu, we gaan even eten inslaan voor de busreis.

Tessa

  • 23 September 2005 - 14:48

    Wilma Van Amerongen:

    Hoi Tessa, wat kan jij leuk schrijven zeg; we genieten ervan, die verhalen!
    Vervelend dat jullie vakantie is overschaduwd door ziekte van Maartje. Maar goed, hobbels horen er bij en jullie hebben adequaat gehandeld.
    Hele goede (lange!) busreis naar Wa en hartelijke groeten van Wilma en een enorme knuffel van de jongetjes, die bij elk overkomend vliegtuig vragen of jij weer terugkomt.

  • 23 September 2005 - 15:36

    Mamma:

    Hoi Tessa, hele goede reis naar Wa.Fijn dat het weer wat beter gaat met Maartje. Goed gehandeld.Ben heel benieuwd te horen hoe de busreis bevallen is.
    Dikke kus, mamma

  • 23 September 2005 - 15:40

    Frits En Dieny:

    Hoi Tess,

    Zo te lezen rol je daar van het ene avontuur in het andere. Verbaast me niets. Zolang je er mee om gaat zoals in het laatste verhaal zal het ook wel allemaal op zijn pootjes terecht komen. We blijven met spanning uit kijken naar het volgende verhaal. Pas goed op jezelf.

    Xxxxxxxxxxxxx-jes

  • 23 September 2005 - 16:12

    Ineke:

    Lieve Tess,gelukkig gaat alles weer beter met Maartje. Die luxe... ja meid, zo zie je hoe het ook anders kan. Gisteren ben ik naar Haarlem geweest. Wendy wilde nieuwe laarsjes. Ze is niet geslaagd. Ik wel (haha) Nu kom ik net terug van de tandarts, de familie zit lekker te smikkelen maar ik moet nog een half uurtje wachten. Balen, want ik heb trek. Goeie reis naar Wa en ik ben benieuwd naar je volgende verhalen. Groetjes van ons allen.

  • 23 September 2005 - 17:21

    Dick:

    Klinkt hopelijk erger dan het is. Je rolt inderdaad wel van het ene in het andere avontuur daar. Voorlopig in ieder geval veel plezier in de bus naar Wa en in Wa zelf natuurlijk.

  • 23 September 2005 - 17:44

    Maarten:

    blij dat t goed gaat :o en ook met maartje. Succes int noorden gewenst!

  • 23 September 2005 - 18:52

    Gerhard:

    Oma en ik volgen je avonturen op de voet! Goede reis naar Wa en wens Maartje beterschap van ons!
    Groeten van Oma en Gerhard.

  • 23 September 2005 - 19:28

    Ome Rob:

    Hallo Tes, hou toch op met die luxe, je bent in Afrika dus lekker primitief. Als je weer in dit koude kikkerlandje terug bent verlang je naar die handwasjes en dat heerlijke trage levensritme. Pas je aan de natuur aan dan komt alles goed. Goede reis. Ome Rob

  • 23 September 2005 - 21:23

    Chantal:

    Heej! Na je eerste berichtje heb je al meerdere cultuurshocks meegemaakt! Het klinkt nog steeds helemaal geweldig! Geniet ervan! Ik ben benieuwd naar je volgende spannende verhalen!
    Groetjes Chantal Wilms

  • 24 September 2005 - 10:40

    Tante Loes:

    Gelukkig dat Maartje weer zover is opgeknapt, dat ze de busreis kan meemaken. Je ziet het veel drinken. Je zal inderdaad nog heel wat aan luxe moeten inleveren, maar dat wist je van tevoren, gewoon op instellen, het is ook een hele belevenis.
    Groetjes, en goeie reis
    Tante Loes

  • 24 September 2005 - 10:41

    Suus:

    Hey mop,
    Was wel even schrikken toen ik van Noor hoorde dat Maartje ziek was (ik heb er nog over gedroomd, wat een doemscenario was dat!), maar gelukkig gaat het nu weer beter!
    Ik weet niet zoveel zinnigs te zeggen eigenlijk... ik geloof dat ik een beetje in herhaling ga vallen, maar ja.
    Hele goede reis naar Wa gewenst!
    Knuffel.

  • 24 September 2005 - 12:35

    Lianne:

    Heej tes,
    Hele fijne reis naar Wa! Ik was wel geschrokken toen ik las dat je reisgenote ziek was geworden..Maar jullie redden het daar wel toch?
    Doeg meisje!
    xxx

  • 25 September 2005 - 18:10

    Qvinny:

    Hoihoi
    Schrikken joh! Maar mooi dat iedereen (redelijk) gezond en wel aan de busreis kan beginnen. Sterkte, die busreis zelf zal denk ik ook nog wel even afzien worden!
    -x- Q

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Ghana part 1 + 2 + Syria

Mijn anderhalfjaar in Wa, Ghana en mijn bezoek aan Nora in Syrie.

Recente Reisverslagen:

28 April 2008

terug

14 April 2008

Jordanie

04 April 2008

Koud!

24 Maart 2008

Bye bye Wa

11 Maart 2008

Burkina vs Ghana
Tessa

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 134714

Voorgaande reizen:

22 September 2013 - 13 Juni 2014

Down under

28 Februari 2010 - 11 Juni 2010

Mexico en Midden-Amerika

15 September 2005 - 28 April 2008

Ghana part 1 + 2 + Syria

12 Juni 2012 - 30 November -0001

Nicaragua and Central America

Landen bezocht: