Sinterklaas - Reisverslag uit Wa, Ghana van Tessa Terlouw - WaarBenJij.nu Sinterklaas - Reisverslag uit Wa, Ghana van Tessa Terlouw - WaarBenJij.nu

Sinterklaas

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

04 December 2005 | Ghana, Wa

Drie maanden nadat ik ben weggegaan,
Breekt in Ghana pakjesavond aan
Net zo dicht bij Spanje, hemelsbreed,
En zwarte pieten bij de vleet.
Maar dat mag allemaal niet baten,
Je krijgt het vast al in de gaten;
Mijn periode hier wordt lelijk ontsierd
Doordat Sinterklaas niet wordt gevierd.
Zing ik ‘hoor de wind…’, zingt niemand mee
Sinterklaas komt niet aan op tv
Toch, jullie zien ons er niet voor aan,
Dat we het zomaar voorbij laten gaan.
En inderdaad; we hebben onverschrokken,
Met de Nederlanders lootjes getrokken
Maar het is toch niet helemaal hetzelfde hier,
Omdat ik Sint onder de ventilator vier.
Nergens één pepernoot te koop,
Geen cadeau past in de slipper waar ‘k op loop
De wind waait hier wel door de bomen,
Maar is uit de Sahara gekomen.
Geen gure herfstwind, wat een sof,
Maar schroeiend heet en met rood stof.
Maar ja, ik heb er zelf voor gekozen,
Om op 5 december in Ghana te verpozen.
Ik mag dus eigenlijk niet klagen.
Rest me alleen nog om te vragen:
Bewaar wat marsepein voor mij,
En volgend jaar ben ik er weer bij.

  • 04 December 2005 - 13:53

    Suus:

    Lieve Tess,
    Ik weet zeker dat die gekke Sint jou niet vergeten is.
    Misschien enigzins verlaat, maar ja even naar Afrika is voor die oude man geen kattenpis.
    Toch ben ik blij dat je volgend jaar weer hier vertoeft.
    Dan zal ik je zooo veel marsepein voeren, dat je niet meer hoeft.

  • 04 December 2005 - 14:01

    Suus:

    Lieve Tess,
    Ik weet zeker dat die gekke Sint jou niet vergeten is.
    Misschien enigzins verlaat, maar ja even naar Afrika is voor die oude man geen kattenpis.
    Toch ben ik blij dat je volgend jaar weer hier vertoeft.
    Dan zal ik je zooo veel marsepein voeren, dat je niet meer hoeft.

  • 04 December 2005 - 15:02

    Ineke:

    Hier waait de wind wel erg door de bomen
    Ik wou dat ik in Ghana kon komen.
    Daarginds is de zon
    tenminste niet op de bon.
    Maar ja, 'k moet roeien met de riemen die ik heb
    dus hou ik verder maar mijn klep.
    Volgend jaar is Sint er weer
    dan zit jij daar niet meer.
    De tijd gaat snel mijn lievekind.
    De groeten van de Sint.

  • 04 December 2005 - 15:55

    Mamma:

    Lieve Tessa

    Een trieste sint, een huilend pietje,
    waar is toch dat leuke grietje,
    in Ghana, nee toch, `t is niet waar,
    dat heeft ze dan mooi voor elkaar.
    Wat moet sint met z1n pakjes doen,
    hij blijft mooi zitten met z`n poen.
    Toch een beetje sint voor jou,
    ook al zit je niet in de kou,
    volgend jaar, niet getreurd,
    ben je dubbel aan de beurt.

  • 04 December 2005 - 17:26

    Mamma:

    ik mag wel niet in Ghana komen,
    maar `k kan er lekker wel van dromen.
    `k breng alle pakjes dus naar jou,
    omdat ik zoveel van je hou.

  • 05 December 2005 - 16:54

    Frits En Dieny:

    Lieve Tezz,

    Makkers staakt uw wild geraas,
    Met dichten ben je Sint de baas.
    Het heerlijk avondje is gekomen,
    Ga maar lekker alvast over mijn volgende feestje dromen.

  • 08 December 2005 - 18:25

    Maarten:

    Pff, Sint is met zn tijd mee die komt heus wel in ghana :o

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Wa

Ghana part 1 + 2 + Syria

Mijn anderhalfjaar in Wa, Ghana en mijn bezoek aan Nora in Syrie.

Recente Reisverslagen:

28 April 2008

terug

14 April 2008

Jordanie

04 April 2008

Koud!

24 Maart 2008

Bye bye Wa

11 Maart 2008

Burkina vs Ghana
Tessa

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 134707

Voorgaande reizen:

22 September 2013 - 13 Juni 2014

Down under

28 Februari 2010 - 11 Juni 2010

Mexico en Midden-Amerika

15 September 2005 - 28 April 2008

Ghana part 1 + 2 + Syria

12 Juni 2012 - 30 November -0001

Nicaragua and Central America

Landen bezocht: