Ghana part two - Reisverslag uit Accra, Ghana van Tessa Terlouw - WaarBenJij.nu Ghana part two - Reisverslag uit Accra, Ghana van Tessa Terlouw - WaarBenJij.nu

Ghana part two

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

07 Oktober 2007 | Ghana, Accra

Zo, daar ben ik dan. Afgelopen vrijdag ben ik 's middags op het vliegtuig gestapt. De hele rij voor mij alleen, dus dat ging prima. Toen 6 uur wachten op het vliegveld van Casablanca. Het vliegveld heeft 1 gang met winkeltjes (dicht, want vrijdag) en die heb je na 6 uur wel gezien. Dus 6 uur, een half pakje sigaretten, 2 flesjes cola light, 4 keer plassen en 70 bladzijdes van mijn boek verder, vertrok ik enigzins lam en suf naar Accra, met een rechtstreekse vlucht.

Dacht ik tenminste. Tot ik nog eens goed naar de bestemming keek die bij mijn vluchtnummer stond. Abidjan. Fijn.

Maar tussenstop of niet, ik ben prima aangekomen in Accra en het is hier verbazend vertrouwd. Ik merk dat mijn lichaam nog even moet wennen aan het klimaat, maar verder heb ik niets te wennen. Wel te herondekken. De momenten waarop ik dacht: 'oh ja, zo zat dat', zijn al niet meer te tellen. De gekko's die over de muren rennen, wassen met een emmertje en een bekertje, met z'n allen uit hetzelfde bord eten, afwassen met omo.

Gisteren heb ik weer een ghanese simkaart aangeschaft, dus ik ben weer goed te bereiken.
Het nummer: 002334 9914 632.
Hierop kan ik gewoon smsjes ontvangen. Voor de mensen die willen bellen, als je eerst 0900 1523 belt, en daarna het nummer dat ik net gaf (volgens de instructies) bel je voor 15 ct pm (plus eventuele mobiele kosten, haha)

Zo, dit was het even voor nu. Maartje en ik gaan vannacht naar Kumasi, de tweede grote stad van Ghana en blijven daar twee dagen om rond woensdag in Wa te arriveren. Als alles volgens plan gaat, want dat weet je maar nooit..

Tessa

  • 07 Oktober 2007 - 16:30

    Michiel:

    Klinkt goed! :)
    Ik wil wel een paar Gangster poses met je pet vanuit daar he? ;)
    Have fun!!

  • 07 Oktober 2007 - 16:43

    Ciska:

    Ik ben blij te horen dat je een goed bent aangekomen in Ghana! en dat je de 6 uur wachten in casablanca hebt overleefd...met cola, boek en sigaretten, helaas zonder spannende verhalen haha

    geniet ervan, ik ga het volgen!

    liefs Cis

  • 07 Oktober 2007 - 16:59

    Joke Harbers:

    Ha gelukkig heel aangekomen,geen gekke dingen gedaan?
    En dan nu zoals je zegt herontdekken,VEEL PLEZIER.

  • 07 Oktober 2007 - 17:03

    Eveline:

    HEEEE TESS!!!!!!!!
    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen en alles weer vertrouwd aanvoelt! Geniet ze, en... hoe zit t met die zwarte pitjes ;-) ?????? hahaha

    Mis je en een heeeele dikke kus, Eef

  • 07 Oktober 2007 - 20:21

    Suzan:

    Ahhh, fijn dat je de tussenstop overleefd hebt. Mocht je natuurlijk wel eindelijk in je boekje lezen!
    Leuk dat je ook nog naar Kumasi gaat! Veel plezier en een hele dikke kus!

  • 07 Oktober 2007 - 21:03

    Niels:

    godverdomme wat raar. ben toch wel jaloers ga alles blijven volgen. was vergeten je te smsen om goeie reis te wensen, kan ik nu alsnog doen.
    x

  • 07 Oktober 2007 - 21:33

    .feija.:

    schatje patatje!!

    zoooo ben blij dat je in Ghana aangekomen bent.. Nu nog naar Wa en daar flink aan het werk!! ;-) (je hebt namelijk in hollandia nog niet genoeg gewerkt..)

    Ik heb je nummer opgeslagen.. en nu kennen we weer kletsuhhhh!!

    dikke kus. hou je taai, doe maartje de groeten.. en Kamal ook!!

  • 08 Oktober 2007 - 08:09

    Maarten:

    Hoop dat je een super tijd hebt weer :) maar volgens mij hoef je daar niet eens veel moeite voor te doen. Kijk uit naar je berichten :)

  • 08 Oktober 2007 - 08:10

    Eva:

    Heej Tessa! en daar ga je weer...spannende avonturen, genieten, herondekken, zal ook wel wat vreemd zijn.
    Veel plezier en ik wacht met spanning op je volgende mail met mooie verhalen!

    Zijn de foto's nog op tijd aangekomen???
    Liefs,
    Eva

  • 08 Oktober 2007 - 09:15

    Bregje:

    Hai Tessa,
    Veel plezier. Ga je weer een project opstarten? Veel succes en have fun!
    Groetjes Bregje (van de SPH)

  • 08 Oktober 2007 - 16:13

    Tante Loes:

    Hoi Tessa, fijn dat je goed bent aangekomen, je zult wel uitgewoond zijn. Heel veel plezier liefs Tante Loes

  • 09 Oktober 2007 - 07:42

    Mamma:

    Hoi Tess, Veel plezier in Kumasi en goede reis naar Wa, bel je daar wel weer.Hoop dat de busreis niet al te hobbelig verloopt, want dat zal niet meevallen met een gitaar op je hoofd, je rugzak op je rug en je koffer weet ik veel waar. Maar ja, je hebt het eerder gedaan, dus het zal wel lukken. Blij te horen dat alles goed gaat en je je Ghanese draai weer vindt. Volgens mij was je die ook niet kwijt.
    Veel liefs, mamma

  • 09 Oktober 2007 - 08:04

    Mamma:

    Was ik even vergeten : heb extra fotoruimte voor je gekocht, dus.... kom maar op met die plaatjes.
    Liefs, mamma

  • 09 Oktober 2007 - 17:09

    Pinda:

    He girl, whazuppp?
    Ben blij dat je heelhuids bent aangekomen, was toch raar om zo'n lief, klein meisje alleen achter te moeten laten. Maarrrr was even vergeten dat je vorig jaar heel veel gegroeid was :) en dat je prima gaat redden!
    Genietse,

    veel liefs Marriááá

  • 09 Oktober 2007 - 21:56

    Kitty :

    Hey meisje!
    Wat fijn om weer iets van je te horen (en je leuke smsje)
    Veel plezier! En ik ben benieuwd naar al je spannende verhalen!

    Dikke kus Kitty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Ghana part 1 + 2 + Syria

Mijn anderhalfjaar in Wa, Ghana en mijn bezoek aan Nora in Syrie.

Recente Reisverslagen:

28 April 2008

terug

14 April 2008

Jordanie

04 April 2008

Koud!

24 Maart 2008

Bye bye Wa

11 Maart 2008

Burkina vs Ghana
Tessa

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 134545

Voorgaande reizen:

22 September 2013 - 13 Juni 2014

Down under

28 Februari 2010 - 11 Juni 2010

Mexico en Midden-Amerika

15 September 2005 - 28 April 2008

Ghana part 1 + 2 + Syria

12 Juni 2012 - 30 November -0001

Nicaragua and Central America

Landen bezocht: